Weekends en korte trips in 2017

1 - 3 juni : Eerste test met de nieuwe Hymer B DL 588

Na een paar camperloze maanden trekken we er voor het eerst op uit met de nieuwe Hymer, een testrit zullen we het noemen. Nog een beetje zoeken om alles opnieuw een veilige plaats te geven want de indeling en bergruimte verschilt nogal wat met de vorige Exsis. Meteen profiteren we ook van het warme weer om een paar fietstochten te maken in de prachtige streek tussen Leie en Schelde.

eerste overnachtingen in de Hymer B DL in Sint-Eloois-Vijve - Leie Kamper – Leiesas 15

donderdag : Kort na de middag komen we aan op de camperplaats, hapje eten en dan tijd om te gaan fietsen. Met de knooppunten heen langs de Leie via Deinze naar Astene waar we pauzeren in 'T Oud Sashuis om daarna terug te fietsen langs Nazareth, Olsene en Zulte. Afstand 43 km.

'T Oud Sashuis / Museumcafé in Astene

vrijdag : een mooie rit door het heuvelachtige gebied tussen Leie en Schelde naar Oudenaarde. Langs de Schelde tot in Kluisbergen, nog een laatste keer uitkijken op de voormalige thermische kolencentrale van Ruien die morgen zal opgeblazen worden. Langs kleine golvende wegen naar en over de Tiegemberg verder naar Waregem en zo terug tot in Sint-Eloois-Vijve. Vandaag staan er 63 km op de teller.

een baken in het landschap verdwijnt morgen, de elektriciteitscentrale van Ruien

16 - 20 juli : Naar Le Nord en op vriendenbezoek in 't Nesthof in Keiem

Het noorden van Frankrijk bevalt ons steeds beter voor een korte trip met de camper. We profiteren van het zomerse weer en vertrekken de zondag voormiddag naar Bergues. Hier komen we graag op de ruime camperparking dicht bij het centrum. Een fietstocht van 50 km, een Picon-maison op een terras en 's avonds mosselen gaan eten, meer moet dat niet zijn!

Na een bezoek aan de weekelijkse markt rijden we verder naar Le Touquet. Deze keer staan we op de Aire Communale nabij de Port Nautique. Mooie wandeling in de duinen , langs de zeedijk in door het centrum.

Dinsdag starten we met een fietstocht in en rond Le Touquet en naar buurdorp Etaples. In de namiddag rijden we naar Gravelines waar we tijdens de nacht een serieus onweer over ons heen krijgen.

Vandaag hebben we afgesproken met vrienden die op camperplaats 't Nesthof in Keiem verblijven. Bijpraten bij een aperitiefje en daarna de fiets op en onderweg een hapje in Diksmuide. Na een rustig nacht rijden we terug naar huis.

Camperplaats 't Nesthof - Keiem (Diksmuide)

14 - 17 oktober : Wandeltochten in Limburg

zaterdag : Er is mooi weer voorspeld en dus rijden we nog eens naar Limburg om aan enkele wandeltochten deel te nemen en ook nog een beetje te fietsen. Kort na de middag komen we aan in Houthalen op de parking bij de Abdijhoeve. De vier plaatsen voor campers zijn al bezet maar er is anders nog voldoende plaats. We schrijven in voor de Plassentocht van Wandelclub de Bennewed die even verderop vertrekt. Na 12 km wandelen langs vijvers, door bossen, velden en natuurgebieden in Houthalen en directe omgeving zijn we terug.

Parking bij de Abdijhoeve - Kelchterhoefstraat - Houthalen

zondag : De camper blijft staan en we fietsen langs het fietsnetwerk volledig rond Genk naar de startplaats van de Bos- en Melbergtocht. We kiezen voor de omloop van 10 km door de groene omgeving van Genk. Bij de aankomst eerst nog een vlaai en een drankje vooraleer we de terug fietsen. Uiteindelijk 47 fietskilometers op de teller ook! We verplaatsen daarna naar onze vertrouwde stek bij Domein Bovy in Bolderberg waar we 's avonds eens gaan eten in 't Bolderke.

langs het fietsnetwerk : Het Mijndepot, een museum in het hoofdgebouw van de koolmijn van Waterschei

maandag : De Hymer blijft in Bolderberg en we fietsen dwars door Hasselt naar de startplaats van de Kapellekenstocht van WSV De Trotters. We stappen 7 km aan de stadsrand van Hasselt. Na de wandeling opnieuw langs het fietsnetwerk via Bokrijk en Zonhoven terug naar Bolderberg, toch ook weer 49 km gefietst.

Fietsen door het water, een fietspad dwars door de vijver van Bokrijk

dinsdag : Vandaag nemen we deel aan de Klavertje-3 tocht van WSV De Dragonders Hasselt. De tocht vertrekt vanuit Stokrooie en sommige afstanden passeren ook door Domein Bovy en zo kunnen we vertrekken van bij de camper voor de 9 km. Veel natuurschoon en een stukje langs het Albertkanaal. In de namiddag rijden we terug naar huis.